Ejendomscenter Jammerbugt arbejder for at øge kvaliteten af de kommunale bygninger, herunder at varetage ansvaret for teknisk service og rengøring. Målet er at sikre en tilstrækkelig vedligeholdelse, samt at agere med rettidig omhu, således at den investerede kapital opretholdes. Med etableringen af ejendomscenteret sikres der en harmonisering og effektivisering af bygningsdriften. Ligeledes er etableringen med til at højne professionalismen. Ejendomscenter Jammerbugt er decentralt organiseret i fire områder, med én central administration. Hvert område har en områdeleder, der forestår driften af bygningerne i området.
I 2017 har Ejendomscentret gennemgået en evaluering, med afsæt i kommunalbestyrelsens beslutning fra maj 2015 vedr. etablering af Ejendomscentret. Ydermere har Ejendomscentret forestået mindre bygherrerådgivningsopgaver og sikret driften af de kommunale ejendomme.
I 2018 forventes en ny organisering af ejendomscentret udrullet. Ydermere er der i forbindelse med budget 2018 frigivet ekstra midler til den udvendige vedligeholdelse. Dette afstedkommer bedre muligheder for at opretholde ejendomskapitalen. Tilsammen udgør den nye organisering og et øget budget bedre muligheder for sikker drift.
I 2018 er der i forbindelse med øget budget afsat midler til opgradering af udstyr til såvel teknisk service samt rengøring. Der skal desuden installeres ABA-anlæg på de kommunale skoler for at sikre overholdelse af krav i forbindelse med midlertidige overnatninger. I 2018 vil der desuden blive investeret 0,5 mio. kr. i de offentlige toiletter, således disse kan fremstå i god stand til gavn for såvel borgere som turister i kommunen.
Mål |
Resultatkrav |
Status |
Sikker implementering af Ejendomscenter Jammerbugt |
|
I |
Sikre overholdelse af driftsbudget |
|
I |
Overholde energimærkningsordningen |
|
I I |
CO2-reduktioner |
|
I |
Energistyring |
|
I I |
Drifte og vedligeholde de kommunale ejendomme |
|
I I U |
Professionel bygherrerådgivning |
|
I N |
(I) Igangværende (A) Afsluttet (U) Udsat (N) Nyt
Delegering
Opgaver |
Kommunale bygninger og havne |
ØKO / KMB |
Udbud af bygge- og anlægsarbejder |
Træffer afgørelse – der er udarbejdet administrationsgrundlag for udbud af bygge- og anlægsopgaver |
Besluttet i KMB d. 21.08.2008 |
Administration af bygningsvedligeholdelse |
Træffer afgørelse – der er udarbejdet administrationsgrundlag for bygningsvedligeholdelse |
Besluttet i KMB d. 17.09.2008 |
Udarbejdelse af administrationsgrundlag |
Kommer med oplæg og indstilling |
KMB træffer afgørelse |
Vedligeholdelse af strandkiosker og offentlige toiletter |
Kommer med oplæg og indstilling til økonomi Træffer beslutning om daglig / årlig drift indenfor budgetrammen |
ØKO træffer afgørelse om økonomi |
Oplæg til energibesparende foranstaltninger på baggrund af energimærkningsrapporter |
Træffer beslutning indenfor budgetrammen |
|
Rådgivning til øvrige forvaltninger |
Kommer med oplæg / forslag |
|
Styring af byggeproces samt økonomi |
Træffer beslutning indenfor budget |
|
Drift- og vedligeholdelsesopgaver på havne |
Træffer beslutning indenfor budgetrammen |
|
Ressourcer
Opgave |
Årsværk |
Administration |
4 (inkl. leder) |
Teknisk service, rengøring og kantine |
70,4 |
I alt |
74,4 |